Mis meil vaja läks?
Projekti
jaoks kasutasime kodust ja lasteaiast kogutud erinevaid materjale. Lapsed tõid
kaasa:
- Tühjad papptorud
- Plastpudelid ja -korgid
Laste
entusiasm oli suur, kui hakkasime roboteid kavandama ja ehitama. Esmalt
arutlesime üheskoos, milline võiks robot välja näha – kas tal on käed ja jalad,
millised on tema silmad ja kuidas ta võiks liikuda.
Seejärel
asusime tööle. Kõigepealt värvisime roboti keha, milleks kasutasime suurt
pappkarpi. Käed ja jalad meisterdasime papptorudest ning kaunistasime robotit
pudelikorkide, plastiliini, papptopside ja värviliste paberitega. Kogu töö
käigus julgustasime lapsi loovalt lähenema ja koos robotit kaunistama.
Mida lapsed õppisid?
Roboti
ehitamine polnud ainult lõbus tegevus, vaid ka väärtuslik õppetund. Lapsed said
teada, et taaskasutus aitab vähendada jäätmeteket ja hoiab meie planeeti
puhtamana. Projekt õpetas ka koostööoskusi ja probleemide lahendamist. Iga laps
sai võimaluse midagi ise teha ja omal moel panustada.
Lisaks
arendas tegevus peenmotoorikat, sest värvimine ja meisterdamine nõudis täpsust
ja kannatlikkust. Õpetajad toetasid ja juhendasid lapsi kogu protsessi vältel,
pakkudes neile võimalusi iseseisvaks otsustamiseks.
Tulemused
Lõpptulemusena
valmis suur ja sõbralik robot, millel oli suur avaus, et lapsed saaksid seda
selga panna ja robotina mängida. Robotil olid oma käed ja eraldi kohad, kuhu ka
lapsed said oma käed panna, et roboti mängu elavdada.
Loodan, et
see postitus inspireerib ka teisi lasteaedu ja kodusid katsetama
taaskasutusprojektidega!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar