kolmapäev, 16. oktoober 2024

Euroopa vabatahtlik Saksamaalt Tallinna lasteaias Vikerkaar

Alates 2021. aasta sügisest on Tallinna Lasteaed Vikerkaar Euroopa Solidaarsuskorpuse vabatahtliku vastuvõtvaks organisatsiooniks. Projekti toetab Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur. Meil on rõõm, et 2024/2025 õppeaastal on meie lasteaia vabatahtlik Alisia Donner Saksamaalt.

Saame Alisiaga rohkem tuttavaks:

Tutvusta ennast:

Olen pärit väikesest Lõuna-Saksamaa linnast. Selle aasta juunis lõpetasin keskkooli. Saksamaal töötasin nädalavahetustel pubis/restoranis ettekandjana. Nüüd naudin vabal ajal lugemist ja muusika kuulamist. Olen aasta aega juba ka õppinud kitarri mängima ning see on olnud väga lõbus. Lisaks meeldib mulle joonistada, meisterdada ja küpsetada. Mulle meeldib ka trenni teha, väljas jalutada ja loodust nautida. Üldiselt armastan proovida uusi asju ja ennast väljakutsetega proovile panna. Minu jaoks olulised väärtused on koostöö, austus ja empaatiavõime ning et igaüht tuleks tervitada avatud meele ja lahkusega.

Mis motiveeris Sind Euroopa vabatahtliku projektis osalema?

Mul ei olnud pärast kooli lõpetamist kindlat plaani. Teadsin, et tahan minna ülikooli, kuid polnud otsustanud, mida õppida. Seega otsustasin osaleda vabatahtlikus programmis, kuna soovin teha midagi tähendusrikast ja olulist. Vabatahtlikuna saan aidata teisi ja samal ajal õppida midagi uut enda kohta. Lisaks on see suurepärane võimalus näha rohkem maailma ja muutuda iseseisvamaks.

Miks otsustasid vabatahtlikuks tulla just Eestisse?

Leidsin internetist organisatsiooni, mis mulle väga meeldis, ja rääkisin ühe nende töötajaga, kes soovitas eriti just Eestisse tulla vabatahtlikuks. Pärast seda tegin natuke uurimistööd ja avastasin, et Eesti on väga huvitav ja kaunis maa, mida sooviksin paremini tundma õppida.

Millised on Sinu esimesed muljed ja emotsioonid Eestist ning meie lasteaiast?

Minu esimene mulje Eestist oli, et kõikjal, kuhu lähed, on loodus ja see mulle meeldib. Sageli, kui külastad pealinna, on rohelust väga vähe, nii et olin tõeliselt rõõmus, et see siin nii ei ole. Esimest korda nägin lasteaeda päev enne projekti algust, sest tahtsin teada, kuidas sinna bussiga jõuda. Minujaoks oli väga muljet avaldav lasteaia suurus ja õueala, erinevate välitegevustega. Minu esimene mõte oli: "Ma oleksin soovinud, et minu lasteaed, kus lapsena käisin, oleks selline välja näinud."

Mida kõige rohkem programmis osalemisest ootad? Milliseid kogemusi soovid saada?

Minu peamine ootus on õppida - uue riigi, uue kultuuri, uue keele ja enda kohta. Tahan kohtuda erinevate inimestega, leida uusi sõpru ja hästi aega veeta. Samal ajal muutudes iseseisvamaks, enesekindlamaks ja rohkem enda kohta teada saada.

Loodame, et Alisia saab lasteaiast Vikerkaar ja Eestist palju toredaid ja meeldejäävad kogemused ning koostöö kõigi osapoolte vahel sujub hästi.



 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar