neljapäev, 11. november 2021

Euroopa vabatahtlik Tallinna lasteaias Vikerkaar

Alates 2021. aasta sügisest on Tallinna Lasteaed Vikerkaar Euroopa Solidaarsuskorpuse vabatahtliku vastuvõtvaks organisatsiooniks. Projekti toetab Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur Erasmus+ programmist. 2021/2022 õppeaastal on meie lasteaia vabatahtlik Maria Ramos Fernandež Hispaaniast.


Saame Mariaga rohkem tuttavaks:

·         Tutvusta ennast

Minu nimi on María Ramos Fernández. Olen 21-aastane ja pärit Põhja-Hispaaniast, väikesest 5000 elanikuga linnast Sangüesa, mis asub Navarra piirkonnas. Omandasin Salamanca Ülikoolis alushariduse pedagoogika erialal kõrghariduse, spetsialiseerudes eripedagoogika suunal. Olen õppinud trompetit Pamplonas Pablo Sarasate professionaalses konservatooriumis ja Salamanca professionaalses muusikakonservatooriumis. Lisaks õppisin seitse aastat oma linna muusikakoolis klaverit ja olen laulnud erinevates kollektiivides.

Mulle meeldib osaleda kultuuritegevustes, mis on seotud muusika ja kunstiga. Olen liige oma linna muusikalises bändis, korraldame erinevates muusikastiilides kontserte ja etteasteid. Mulle meeldib külastada muuseume, galeriisid ja ajaloolisi kohti. Lapsest saati armastan käia pere ja sõpradega mägedes matkamas. Mulle meeldib aktiivselt looduses aega veeta nädalavahetuseti ja pühade ajal. See on hea võimalus veeta ühiselt aega lähedastega, nautides kauneid vaateid ja loodust.

·         Mis motiveeris Sind Euroopa vabatahtliku projektis osalema?

Kõige rohkem motiveeris mind võimalus tutvuda teiste Euroopa riikide haridussüsteemiga. Haridus valdkond on osa minu kutsumusest. Seega tundus projektis osalemine hea võimalus saada praktikat ja kogemusi. Mul on viimastel aastatel olnud mitmeid kokkupuuteid haridusvaldkonnaga, kuid soovin näha uusi võimalusi teistes riikides, mis aitavad mul saada heaks haridustöötajaks.  

Minu arvates on enamus Hispaania lasteaedades õppe- ja kasvatustöö ning õpimeetodid natukene ajale jalgu jäänud.  Ma arvan, et süsteemi parendamiseks ja uuendamiseks peame vaatama ka teiste riikide poole. Muutused ei saa aga juhtuda, kui inimesed pole avatud mõtlemisega. Lisaks on poliitika ja seadustega palju avalike vaidlusi, seega on meil veel pikk tee minna.

·         Miks otsustasid vabatahtlikuks tulla just Eestisse? 

Eesti tundub võrreldes minu koduriigiga väga erinev. Seega on see üks peamistest põhjusest, miks otsustasin siia vabatahtlikuks tulla. Juhul, kui ma oleksin valiku teinud enda lähiriikide seast (Prantsusmaa, Itaalia või Saksamaa) ei oleks ma ilmselt välja astunud oma mugavustsoonist. Tundsin, et pean võtma riski ja minema riiki, millest ma pole varem midagi kuulnud.

Võrreldes Hispaanias saadud kogemusega laste päevakeskuses, kus mul oli võimalus õppida erinevaid metoodikaid ja näha igapäevategevusi on siine töö vabatahtlikuna lasteaias väga erinev. Kõik, mis näib teistsugune tundub mulle alati põnev ja huvitav. Mulle tundub, hariduse omandamine Hispaanias on keskendunud põhiselt teadmiste õppimisele, mis on Eestiga võrreldes erinev. Eestis ei pea lapsed trimestri lõpus kodus ette näitama töövihikuid ja õpitud õpiku materjali. Siin õpivad lapsed igapäevaselt läbi mängu ja kogemuse (tunnetades, kuulates ja vaadates).

·         Millised on Sinu esimesed muljed ja emotsioonid Eestist ning meie lasteaiast?

Eesti, Tallinn ja Tallinna Lasteaed Vikerkaar on mind üllatanud esimesest päevast alates. Ma ei olnud varem Eesti kohta midagi kuulnud. Kuus kuud tagasi, kui hakkasin otsima erinevaid kohti, kuhu vabatahtlikuks kandideerida, tundus Eesti üks huvitavamaid kohti.

Neli nädalat tagasi Tallinnasse jõudes olid minu esimesed emotsioonid segunenud põnevuse ja õnne tundega, kuna vabatahtliku töö on olnud minu pikaaegne soov. Olin väga elevil uuest eluperioodi alustamisest teises riigis. Ootan põnevusega, milliseid kogemusi ning elamusi elu siin mulle pakub.

Esimesel päeval lasteaias kohtusin kõigi töötajate ja lastega. Esimesed tunded ja emotsioonid olid suurepärased. Lasteaia õpikeskkond ületas minu ootused. Iga nädalaga olen õppinud tundma järjest rohkem lapsi, luues nendega hea kontakti. Olen palju õppinud ning ühtlasi on mind üllatanud ka siinsed inimesed. Esialgu arvasin, et põhja poolsemates riikides on inimesed pigem häbelikud ja vaiksemad ning ei ole nii väljendusrikkad, kui Hispaanias. Nelja nädala jooksul on suutnud inimesed mind meeldivalt üllatada. Mõistsin, et siin on väga palju erinevat tüüpi inimesi, kes ei vasta tegelikult sellele stereotüübile. Olen veetnud siin praeguseks kuu aega, kuid võin julgelt öelda, et mulle meeldivad siinsed inimesed ja kultuur.

·         Mida kõige rohkem programmis osalemisest ootad? Milliseid kogemusi soovid saada?

Usun, et õpin läbi Euroopa Solidaarsuskorpuse vabatahtliku projekti palju. Õpin igapäevaselt palju õpetajatelt, lastelt ja teistelt inimestelt kellega olnud kohtunud ja tuttavaks saanud. Eestis lasteaias veedetud kuud toovad kindlasti mulle palju erinevaid võimalusi, mis aitavad mul õpetajana areneda ja kasvada. Lisaks uued tutvused teiste vabatahtlikega, inimestega organisatsioonis ja uued kogemused motiveerivad mind veel rohkem uurima selle riigi ja inimeste kohta, kes siin elavad.

Kogemus, mida ma siin veedetud aja jooksul saada tahan on segu teadmisest, õppimisest, nautimisest ja kõigist võimalustest, mis on kasulikud minu isiklikuks arenguks ja kasvuks. Vabatahtliku teenistuse lõppedes loodan, et saan tunda enda üle uhkust ja öelda, et see kogemus on olnud mulle õpetlik ja rikastav. Soovin tunda, et olen võtnud sellest kogemusest kõik võimaliku.

 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar